Psychowalkman a jeho účinok na kreativitu mladých ľudí

Autor: Martina Kunová | 12.6.2012 o 13:39 | (upravené 13.6.2012 o 15:49) Karma článku: 4,29 | Prečítané:  363x

Keďže sa psychowalkmany tešia veľkej obľube u mnohých, vekovo rozdielnych ľudí, rozhodli sme sa ho dať vyskúšať mladým stredoškolákom vo veku od 16 do 19 rokov, študentom Školy úžitkového výtvarníctva Jozefa Vydru v Bratislave.

 

Mnohí z nich ani len netušili o aký prístroj ide a ak aj áno, tak len veľmi zbežne. Pred použitím boli všetci mierne napätí a zvedaví.“Cítila som zvedavosť, ale aj trochu neistoty, čo to so mnou spraví, lebo ten názov je dosť desivý,“ vraví s úsmevom jedna zo žiačok. Koordinátorka kurzu, pani Mgr. Pavla Šoltisová, ktorá je vedúcou pedagogičkou študijného odboru Propagačná grafika, študentom samozrejme poskytla základné informácie o prístroji. Ako funguje a čo od neho očakávať. Študenti sa mohli následne rozhodnúť, či vyskúšajú prístroj. Niektorí odmietli a tí ostatní mohli začať pokojne relaxovať, no najmä rozvíjať svoju kreativitu.

Prvá skupinka siedmich študentov, maturantov, si vyskúšala programy na relaxáciu a kreativitu. V tomto, pre nich napätom období blížiacich sa talentových skúšok a následne aj maturít im malá pomoc rozhodne neuškodila. Sedenia sa opakovali raz do týždňa, v priebehu približne troch mesiacov. Čím viac ich bolo, tým zaujímavejšie výsledky sa dostavovali. Žiaci mali možnosť zapožičiať si prístroje domov, kde ich mohli v pokoji používať aj viackrát do týždňa a tým znásobiť ich účinok. Študenti sa týmto pripravili na stres, ktorý ich čakal a s pomocou doplnkových cvičení, ktoré si pre nich pripravila p. Mgr. Šoltisová, mohli po sedení naplno rozvinúť svoju kreativitu a tým sa následne pripraviť na blížiace sa talentovky.

A takto to celé prebiehalo...

Ďalšie dve skupiny tvorili žiaci druhého a tretieho ročníka, ktorí si vyskúšali relaxačné, zábavné, no najmä programy na rozvoj kreativity. Najväčším lákadlom boli pre mladých programy „Jazda na kolotoči“ a „Vstúpte do trinástej komnaty.“ „Bolo to skvelé, veľmi zábavné, psychidelické,“ hovorí jedna z účastníčiek.

Po sedení mali študenti vyjadriť svoje pocity z hudby, ktorú počúvali a maľovaním vyjadriť svoje zážitky a to, čo videli prostredníctvom svetelných okuliarov. „Pôsobilo to na mňa inšpiratívne, skoro vždy som zaspala a snívalo sa mi množstvo snov. Dokonca tak inšpiratívne, že som sa nevedela rozhodnúť, čo z toho zachytiť na papier. Bola to veľmi zaujímaná skúsenosť“, vraví sedemnásťročná Sylvia.

 

Záverečný dotazník pomohol zhrnúť mnohé dojmy žiakov z prístroja Stimul.

Pri otázke, aké pocity vo vás prístroj vzbudzuje sa odpovede žiakov veľmi líšili. Nie je to prekvapujúce, veď každý je iný a aj vnímanie má každý rozdielne. Niektorým pripomínali svetelné efekty žiariace slnko na pláži, iným zase rôzne „príbehy“, farebné cesty a dráhy, ba dokonca zajace a sliepky. „Po určitej dobe som už zvuk ani svetelné blikanie viac-menej nevnímal. Taktiež som strácal pojem o čase“, vraví Lukáš.

P1040943.jpg

V prípade otázky, či by sa chceli žiaci bližšie zoznámiť s prístrojom, nebolo núdze o pozitívne odpovede. „Určite áno, veď prečo nie.“ Podobné odpovede sa opakovali aj pri otázke, či by psychowalman uvítali študenti aj v škole. „Bola by som schopná vyskúšať čokoľvek pokiaľ by to pomohlo zefektívniť učenie,“ smeje sa Andrea.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.


Už ste čítali?