AVS prístroje a terapeutické sedenia

Autor: Martina Kunová | 31.7.2012 o 14:48 | Karma článku: 2,90 | Prečítané:  516x

To, že AVS prístroje už pomohli mnohým ľuďom v oblasti vzdelávania, s problémami s pamäťou, nespavosťou a v boji so stresom, je už známe. Dajú sa však psychowalkmeny využiť aj ako pomôcka pri terapii? Môžu pozitívne ovplyvniť správanie detí s poruchou ADHD, poruchou pozornosti sprevádzanou hyperaktivitou?

 

 

Presne tieto otázky si položili realizátori projektu, výskumu, ktorý mal za úlohu zistiť, či problémoví žiaci prvého stupňa ZŠ zmenia po použití AVS prístrojov svoje problematické a agresívne správanie voči pedagógom, spolužiakom, ale aj rodičom.

Celý projekt bol realizovaný za pomoci Galantskej pobočky súkromného centra špeciálno-pedagogického poradenstva Trnava, ZŠ na Štefánikovej ulici v Galante, mesta Sereď a firmy Hemisféry s.r.o.

To, či audiovizuálne stimulačné prístroje a ďalšie terapeutické metódy pozitívne ovplyvnia rizikové správanie u detí zisťovali pedagógovia a psychológovia približne tri mesiace.

 

Priebeh sedení

Najprv prebehol výber vhodných klientov, žiakov základnej školy na už spomínanej Štefánikovej ulici v Galante. Ten bol dôsledný a samozrejme konzultovaný s pedagógmi a rodičmi vybraných detí. Po zozbieraní dôležitých údajov vo forme dotazníkov a škálových metód, ktoré boli nevyhnutné na zrealizovanie tohto projektu, nasledovali samotné skupinové terapeutické sedenia, ktoré sa pravidelne opakovali dvakrát do týždňa po hodine, až hodine a pol. Scenár sedení bol viac-menej vždy rovnaký. Začínali skupinovým rozhovorom, počas ktorého problémoví žiaci rozprávali o svojich pocitoch a momentálnej nálade. Neskôr im špecializovaní pedagógovia na mieru nastavili vhodný program na AVS prístroji. Za pomoci relaxačnej hudby sa mohli uvoľniť a relaxovať. Po sedení nasledovalo ešte uplatnenie niektorých terapeutických metód, napríklad arteterapie, a teda využitia umenia ako pomôcky pri sedení, činnostnej terapie, ktorá pozostávala z rôznych tvorivých cvičení, terapie hrou, dramatoterapie, či muzikoterapie.

 

Výsledky a celkové zhrnutie

Ako pri väčšine výskumov, aj v tomto prípade boli výsledky sedení rôzne. Zhrnúť ich môžeme do dvoch veľkých kategórií a to pozitívne a negatívne. Medzi tie pozitívne patrí zlepšenie študijných výsledkov v škole, skvalitnenie spánku a upokojenie, medzi negatívne môžeme zahrnúť bolesti hlavy, vadiace blikajúce svetlá a celkovú nervozitu žiakov počas priebehu samotných sedení.

Z celkovo štyroch klientov bol zaznamenaný úspech terapie u dvoch z nich. Zlepšili si prospech, ich agresivita voči spolužiakom sa upravila. Pri ostatných dvoch nebol zaznamenaný žiadny výrazný úspech a pokrok.

Celkovo ide o veľmi obmedzenú vzorku klientov, najmä, čo sa týka počtu, netreba však zabudnúť, že každý je jedinečný a účinky a následné výsledky projektu boli individuálne.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.


Už ste čítali?